Українська мова гр. 933

 № 27

Дата: 05.04.2021р.

Тема: Активні й пасивні дієприкметники

Хід уроку

1. Ознайомитися із теоретичним матеріалом підручника ( § 18 ст. 58 - 59) 

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

2. Переглянути відео з теми



3. Виконання вправ

Вправа 2 (ст. 59)

Вправа 7 (ст. 61)

4. Розподільний диктант

Запишіть дієприкметники у два стовпчики: І — активні; ІІ — пасивні.

Пишучий, терплячий, збудований, дутий, стоячий, побілений, крокуючий, загоєний, зеленіючий, застарілий, посивілий, достиглий, зібраний, перегорілий, випраний, ношений, почутий, старіючий, шитий, загорнений.

5. Виконання тестового завдання

https://learningapps.org/9055171

Домашнє завдання:

1.Повторити теоретичний матеріал(ст. 58 - 59)

2. Виконати онлайн - завдання

https://learningapps.org/9067358

Шановні учні! Фото виконаних завдань прошу надсилати мені на електронну адресу pacerinanata@gmail.com,  Вайбер або Телеграм


№ 28

Дата: 08.04.2021р.

Тема: Тренувальні вправи

Хід уроку

1. Повторити теоретичний матеріал підручника ( § 18 ст. 58 - 59) 

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

або переглянути відео



2. Виконання вправ на закріплення вивченого

1. Утворіть від дієслів і запишіть пасивні дієприкметники.

Зібрати, подолати, обстругати, атакувати, зупинити, загородити, розщепити, обставити, захистити, оголосити, змолотити, підперти, взути, розкрити, огорнути, натягнути.

2. Спишіть, розкриваючи дужки.

Засекреч(е,и)ний, обмет(е,и)ний, визна(н,нн)ий, обкле(ї,є)ний, струш(е,и)ний, відчин(е,и)ний, напо(ї,є)ний, затрима(н,нн)ий, заскл(е,и)ний, заплет(е,и)ний, залиш(е,и)ний, запряж(е,и)ний, відпрош(е,и)ний, представл(е,и)ний, написа(н,нн)ий, окресл(е,и)ний.

3. Спишіть речення, замінюючи виділені сполучення слів дієприкметниковими зворотами.

Квіти, які подарували під час зустрічі, Марина забрала із собою. Трава, яку скосили вчора, майже посохла. Яблука, які достигли пізньої осені, були солодкими. До лісникового обійстя вела стежка, яка заросла бур'янами. На стенді розмістили плакат, який намалювали учні 7 класу.

Обійстя - (рос.)усадьба, двор.

Домашнє завдання:

Повторити вивчений матеріал, написати есе - враження від будь - якої екскурсії (мандрівки).

Шановні учні! Фото виконаних завдань прошу надсилати мені на електронну адресу pacerinanata@gmail.com,  Вайбер або Телеграм


№ 29

Дата: 12.04.2021р.

Тема: Контрольне тестування 

Хід уроку

1. Виконання тестових завдань

1. Позначте рядок, у якому всі слова - відносні прикметники

а. Будній, заможний, червоний, доччин

б. Осінній, нянин, солодкий, теплий 

в. Дружній, учнівський, батьків, синій

г. Народний, дерев"яний, річний, залізний

2. Позначте рядок, у якому всі слова - якісні прикметники

а. Довгий, холодний, учнівський, білий

б. Широкий, солоний, ніжний, розумний

в. Зимовий, морквяний, батьківський, різкий

г. Охайний, сусідський, гіркий, дотепний

3. Позначте рядок, у якому допущено помилку при творенні ступенів порівняння

а. Менш теплий, світліший, найкращий

б. Більш швидкий, самий добрий, якнайвузький

в. Чорніший, менш гіркий, щонайвищий

г. М"якіший, найбільш зручний, найлегший

4. Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні

а. двоє разів

б. півтори доби

в. одна третя сторінки

г. п"ять з половиною тонн

5. Правильною є відмінкова форма числівника

а. дев"ятисот дев"яносто дев"ять

б. дев"ятьохсот дев"яноста дев"яти

в. дев"ятьохсот дев"яноста дев"яти

г. дев"ятьмастами дев"яноста дев"ятьма

6. Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку

а. пів на третю

б. за двадцять десята

в. двадцять по десятій

г. без двадцяти десята

7. Лише дієслова записані у рядку

а. оспіваний, дружелюбний, затертий

б. співати, перечитати, поліглотити

в. засмучував, переклав, співаючи

г. штормило, бувало, започаткувало

8. Установіть відповідність

ФОРМА ДІЄСЛОВА                   ПРИКЛАД

1. інфінітив                               а. заквітчаний

2. безособова форма                 б. святкувати

3. дієприслівник                        в. морозить

4. дієприкметник                       г. милуєшся

                                                    д. загорнувши

9. Неправильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку

а. давай усміхатися

б. хай усміхається

в. усміхнімося

г. усміхніться

10. Помилку в написанні дієслівного закінчення допущено в рядку

а. миються, гоються

б. сиплеш, торгуєш

в. маримо, варимо

г. славлять, радять

11. Лише пасивні дієприкметники записано в рядку

а. розбуджений, розбитий, оспіваний

б. танцюючий, перебитий, осиротілий

в. уживаний, прибраний, замерзлий

г. лежачий, подорожуючий, битий

12. Не потребує редагування словосполучення у варіанті

а. лежачий камінь

б. миючі шпалери

в. відставаючий студент

г. слідуюча станція

Шановні учні! Фото виконаних завдань  прошу надсилати мені на електронну адресу pacerinanata@gmail.com,  Вайбер або Телеграм


№ 30

Дата: 15.04.2021р.

Тема: Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка. Складні випадки синтаксичного узгодження.

Хід уроку

1. Ознайомитися із теоретичним матеріалом

Поняття синтаксичної норми. Синтаксична помилка.

Складні випадки узгодження

 

Норми літературної мови

Стилістичні

правильне вживання у висловлюванні певного стилю властивих йому мовних засобів

Орфоепічні

правильна вимова голосних і приголосних звуків, звукосполучень, правильне наголошення слів

Орфографічні

правильне написання слів і їхніх значущих частин, написання слів окремо, разом чи через дефіс, правильне вживання великої літери

Лексичні

використання слів у властивому їм значенні та правильне поєднання слів за змістом у реченні і словосполученні

Словотвірні

правильне творення слів

Морфологічні

правильна словозміна самостійних частин мови

Синтаксичні

правильна будова словосполучень і речень

Пунктуаційні

дотримання правил уживання розділових знаків

 

Словосполучення

Прості та складні речення

         неправильне узгодження: далекий путь (замість далека путь);

         неправильне безприйменникове керування: навчання фізиці (замість навчання фізики);

         значенні іншого: із-за хвороби (через хворобу) тощо

         неправильна координація підмета й присудка, побудова однорідного ряду тощо

         неправильна побудова речень із дієприслівниковим зворотом тощо

         відрив підрядного означального речення від пояснюваного слова тощо

 

2. Прочитати теоретичний матеріал підручника (ст. 62 - 63)

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html


3. Виконати вправи

Вправа 2 (ст. 63)

Вправа 3 (ст. 63)


4. Відредагуйте подані словосполучення. За потреби скористайтеся довідкою.

Ця шампунь,сучасний НАН України, гостра біль, найближчий СТО, відоме ФК "Металіст", домашній адрес, сильна нежить, рожеве фламінго, далека Делі, прибутковий АЗС, престижна НТУ "ХПІ".

Довідка. СТО - станція технічного обслуговування, АС - автозаправна станція, НАН - Національна академія наук, НТУ "ХПІ" - Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут".

Домашнє завдання:

Повторити теоретичний матеріал,

 виконати вправу 7 (ст. 66)


№ 31

Дата: 16.04.2021р.

Тема: Складні випадки і варіанти синтаксичного  керування

Хід уроку

1. Ознайомитися із теоретичним матеріалом підручника (ст. 67 - 68)

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

2. Виконання вправ на закріплення

Вправа 2 (ст. 68)

Вправа 3 (ст. 68)

Вправа 4 (ст. 68)

Домашнє завдання:

Повторити теоретичний матеріал, виконати вправу 7 (ст. 70)

Шановні учні! Фото виконаних завдань  прошу надсилати мені на електронну адресу pacerinanata@gmail.com,  Вайбер або Телеграм


№ 32

Дата: 19.04.2021р.

Тема: Уживання прийменників в і на з  географічними назвами і просторовими іменниками. Словосполучення з прийменником по.

Хід уроку

1. Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника (ст. 71 - 73)

https://pidruchnyk.com.ua/1239-ukrainska-mova-11-klas-avramenko.html

2. Виконання вправ на закріплення

Вправа 2 (ст. 73)

Вправа 4 (ст. 73)

Домашнє завдання:

Повторити теоретичний матеріал підручника, вправа 7 (ст. 76)

Шановні учні! Фото виконаних завдань  прошу надсилати мені на електронну адресу pacerinanata@gmail.com,  Вайбер або Телеграм

№ 33

Дата: 22.04.2021р.

Тема: Тренувальні вправи. Редагування речень/ тексту

Хід уроку

1. Виконання вправ

Відредагуйте поданий текст згідно його жанрово-стилістичних  характеристик. 
 Мова є однією з/зі знакових систем. У цьому легко переконатися, взявши до уваги той факт, що будь-який знак іншої семіотичної системи можна передати словом чи якимось іншим мовним виразом. Так, скажімо, можна показати на двері, а можна цей знак замінити словом «вийдіть». Однак не все, що є у/в мові, можна вважати знаком, а лише те, що служить для передачі інформації. Окремо взяти звуки мови не є знаками, бо вони нічого не означають. Вони мають план вираження і/й не мають план…(а/у) змісту…(а/у). Тому спілкуватися за допомогою лише окремих звуків неможливо. Немає підстав уважати повноцінним знаком і/й морфему, бо самостійно вона, як правило, значення не виражає, а тільки в/у складі слова. Так, зокрема, визначити, яке значення має ізол…овано взяте закінчення –а, неможливо, тоді як в/у складі конкретних слів воно легко встановлюється. Морфема не може самостійно реалізувати своє значення, тому її називають напівзнаком. Лексема (слово) має план вираження і/й план зміст…(а/у), який реалізується самостійно, тому лексему вважають справжнім знаком. Лексема як знак складається із/з незнаків (фонем). За допомогою обмеженого числа фонем можна створити необмежену кількість знаків (лексем). В/У цьому виявляється так званий принцип мовної економії. Речення не можна вважати знаком, бо воно складається із/зі знаків і/й належить до рівня структур. 8. Мовні знаки, як й/і знаки других семіотичних систем, є условними, довільними. Вони не мають органічного зв…язк…(а/у) з/із явищами, які позначають. Про умовність мовних знаків свідчить й/і те, що одне й/і те саме поняття в/у різних мовах позначається різними звуковими комплексами і, навпаки, однакові звукові комплекси у/в різних мовах мають різне значення. Однак мова як знакова система відрізняється від усіх інших знакових систем. Вона на відміну від інших знакових систем, які є штучними, особлива, дуже складна природна знакова система. Ця особливість стосується не тільки її структури, яка має багаторівневу організацію, а й/і багатство її функцій. Мова є універсальною, всеосяжною знаковою системою. Будь-яку іншу знакову систему можливо передати мовою, а навпаки зробити неможливо. В/Усе, що ми можемо передати за допомогою мови, неможливо передати ні дорожніми сигналами, ні математичною чи хімічною символікою, ні навіть тими знаковими системами, які є похідними від мови (азбука Морзе, мова жестів тощо). Невербальні форми спілкування (міміка, жести) є допоміжними, супровідними щодо мови засобами.
Домашнє завдання: 
Відредагувати текст
1.Перша нині відома достовірна згадка про (Р, р)усів датується 839 роком у франкській хроніці Бертинські аннали. 2. З ІХ століття скандинавські мореплавці почали освоювати новий торговий шлях на південь який отримав назву шлях з варяг у греки який починався з озера (І, і)льмень а далі проходив де малими річками де волоком і Дніпром у Чорне море. 3. Київ відігравав велику роль завдяки своєму положенню на місці злиття двох найбільших артерій Русі Дніпра та Прип’яті.4. Це дозволяло контролювати увесь (Д, д)іппровський шлях та сприяло торгівлі. 5. Тому коло Києва починає формуватися певний союз племен. 6. Візантія дізнається про нове потужне об’єднання після походу двох руськіх царів Аскольда та Діра на Константинополь у 860 році.7. Візантійські пам'ятки виразно зафіксували навернення до християнства Аскольда та його дружини у 60-х роках IX ст. 8. Вже 862 року жителі Новгород(у, а) запросили нормана Рюрика до себе князем. 9. Після його смерті в нього залишився малолітній син Ігор, а влада перейшла до його родича Олега, який став регентом. 10. Він приїхав до Києва у 882 році, обманом убив місцевих володарів Аскольда й Діра та заволодів престолом. 11. Київ стає столицею держави, яка об'єднує придніпровські землі та Новгород. 12. Олег значно зміцнив державу та провів кілька вдалих походів 907-го року до Візантії, за результатами якого остання виплатила величезну контрибуцію та надання права безмитної торгівлі. 13. Коли Ігор виріс, обійняв княжий престол у 912 році та продовжив політику зміцнення Русі приєднавши уличів та тіверців. 14. Уклав угоду з Візантією 944 року (менш вигідну ніж Олег). 15. Ігор був вбитий древлянами під час збору дані у 945 році. 16. Ольга, вдова Ігоря, жорстоко помстилася за смерть чоловіка. 17.Вона провела податкову реформу, яка впорядкувала збір данини та здійснила кілька важливих дипломатичних місій. 18. За її правління було побудовано багато замків й укріплень. 19. Вона прийняла християнство. 20. Київське князівство Ольга передала (964) Святославу (син Ігоря), який був дуже войовничим та провів майже все життя у походах. 21. Він підкорив в'ятичів і розгромив Хозарський каганат, державне утворення хазарів на сході. 22. Вів дуже успішні війни з болгарами, куди навіть хотів перенести столицю, та Візантією. 23. Але в 971 р. Святослав був взятий в облогу у фортеці Доростол. 24. Йому прийшлося повернути завойовані землі та повертатися до Києва. 25. Дорогою він був убитий печенігами біля дніпровських порогів.
Шановні учні! Фото виконаних завдань  прошу надсилати мені на електронну адресу pacerinanata@gmail.com,  Вайбер або Телеграм


№ 34

Дата: 23.04.2021р.

Тема: РЗМ. Контрольне написання есе на одну з тем

Хід уроку

Інформація на повторення:

Есе – невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і висловлює індивідуальні думки та враження з конкретного приводу чи питання, не претендує на вичерпне й визначальне трактування геми.
Визначальними рисами есе є незначний обсяг, конкретна тема, дана в підкреслено вільному, суб’єктивному її тлумаченні, вільна композиція. Як правило, есе виражає нове, суб’єктивне слово про щось. Стиль есе відрізняється образністю, афористичністю, використанням нових поетичних образів, свідомою настановою на розмовну інтонацію й лексику. Для есе характерне використовування численних засобів художньої виразності: метафор, алегоричних образів, символів, порівнянь.
На першому плані есе – особа автора, його думки, відчуття, ставлення до світу. Це головна установка твору.
В есе відбивається суб’єктивна авторська позиція щодо порушеної в темі проблеми. В есе доречне вживання припущень, риторичних питань, фразеологізмів. Вони надають мові експресивності й стилістичної виразності.
3. Опрацювання пам’ятки «Правила написання креативного есе».



ПАМ’ЯТКА
«Правила написання креативного есе»
1.     Тільки позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає).
2.     Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).
3.     Різна структура речень. (Читати речення однакової структури нудно. Додайте кілька інверсій. Складіть речення різні завдовжки).
4.     Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоби вразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру).
5.     Різні слова (Використовуйте синоніми).
6.     Лаконічність.
7.     Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення має нести унікальний зміст).
8.     Активна життєва позиція.
9.     Аргументація.

2. Написати есе на одну із тем:

"Дружба між людьми як цінність";

"Дружба справжня й несправжня";

"Гостинність як засіб об"єднання людей";

"Доброта, доброчинність, чуйність у ставленні до себе й до інших."

Шановні учні! Фото виконаних завдань  прошу надсилати мені на електронну адресу pacerinanata@gmail.com,  Вайбер або Телеграм


№ 35

Дата: 26.04.2021р.

Тема: Вживання похідних сполучників

Хід уроку

1. Актуалізація опорних знань

Дайте відповіді на запитання:

1. Що таке сполучник?

2. На які види розподіляються сполучники?

3. Як ви вважаєте, чому похідні сполучники називають вторинними?

2. Ознайомитися із теоретичним матеріалом





3. Орфографічна хвилинка

Запишіть речення, розкриваючи дужки. Сполучники підкресліть. Поясніть написання сполучників та однозвучних із ними слів.

1. Наука в ліс не веде, про (те) з лісу виводить. 2. Не говори багато про (те), що знаєщ, але знай, про що говориш. 3. Що (б) добре жити, треба працю любити. 4. Що (б) на серці не робилося, то на лиці не втаїться. 5. Як (би) такий до роботи, як до розмови. 6. Як (би) йому сказати, що (б) пішов із хати. 7. Як (би) ти, сину, йшов в отаку годину. 8. Це ж не близько (А. Головко). 9. Коли (б) кожним радісним літом виростала травинкою я, то на луці палаючим цвітом написала б Вітчизни ім’я (В. Ткаченко). 10. Як (би) відали ви, які славні були ті суворі, закручені хлопці (М. Нагнибіда). 11. То (ж) при тобі, мій друже давній, вірний, пройшло життя дитяче моє (Леся Українка).

4. Творча робота

Складіть пари речень зі сполучниками та однозвучними самостійними частинами мови із частками:

Щоб — що б, якби — як би, якщо — як що, зате — за те, проте — про те, теж — те ж, таж — та ж, тож — то ж, тимчасом як — тим часом.

5. Тестова робота

- Виконайте тестове завдання.

1. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

А Оголошено, (що)б усі прийшли вчасно.

Б (Що)б ви не думали, а я буду працювати.

В (Як)би краще виконати завдання?

Г (За)те її люблю, мою Україну убогу...

Д Не думай (про)те, що сталося.

2. Виділене слово не є сполучником і його слід писати окремо в реченні

А Людині треба, (що)б її робота залишалася після неї жити.

Б Не хочу я, (що)б знов пекла мене війна в журбі.

В (Як)би мені крила, у небо б злетіла.

Г Не знаю, (як)би склалась моя доля, коли б біля неї не стояла, мов благання, моя зажурена мати.

Д (Як)би хліб та одежа, їв би козак лежа.

3. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

А Що/б жить — ні в кого права не питаюсь.

Б Я люблю тебе, друже, за/те, що не можна тебе не любити.

В Як/би не крутила хуртовина, блисне промінь — крига розтає.

Г Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.

Д Не грайся хлібом — то/ж/бо гріх.

4. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

А Ну що/б, здавалося, слова...

Б Як/же я тепер вернуся до батька, до матері?

В В криницю старості не заглядай, про/те, яким ти будеш, не гадай.

Г Що/б не робив, роби тільки найкраще!

Д Взимку холодно, за/те комарі не кусаються.

Домашнє завдання:

Повторити теоретичний матеріал,

виконати завдання:

1. Подекуди в лісовій гущавині й справді озивались птахи, (про) те в їхніх голосах було мало радості, а більше неясного, безпричинного смутку (Є. Гуцало). 2. Кожне покоління вип’є свою чашу. Але чому вони повинні пити ще й нашу?! (При) чому вона ж і не наша, це ж нам залишена чаша (Л. Костенко). 3. Образ замисленого Сосюри лишився в моїй пам’ яті не менш яскравим, (а) ніж образ поета, який читає захопленій аудиторії свої поезії (П. Усенко). 4. (Як) би ви поставились до того, хто розрив могилу вашого діда, виправдовуючись наукою? (Є. Гуцало). 5. На зиму русалки зникають. (За) те напровесні, щойно починає все довкола зеленіти, з’являються знову (М. Іванченко). 6. (Як) би знали ці люди, які то сумні дні без сонця, без місяця ночі! (Леся Українка). 7. Поки мати готувала обід, старший син (тим) часом полагодив рибальські снасті. 8. У кого що болить, (Про) те й кричить (Л. Боровиковський). 9. (Що) б у землі не таїлось, те вирине з часом до сонця, (Що) б не блищало на ній — вона в глибину свою візьме (Горацій; перекл.А. Содомори).

Шановні учні! Фото виконаних завдань  прошу надсилати мені на електронну адресу pacerinanata@gmail.com,  Вайбер або Телеграм



  № 36
Дата: 29.04.2021р.
Тема: Повторення вивченого в кінці року

Хід уроку

1. Виконати тестові завдання на повторення вивченого

Тестування з теми «Синтаксична норма»

1.     1.  Помилково вжито слово в рядку:

       А по вівторках                    Б здавати іспит          

       В додати води                      Г завдати шкоди

       2.Неправильно утворено форму слова у варіанті:

       А відсутній по хворобі        
        Б на твоєму моніторі           
        В хочуть навчатися      
        Г згідно з постановою

3. Лексично правильне словосполучення утворить прикметник повчальний з іменником

А заклад                            Б план                                   В ефект                              Г досвід         

 Прочитайте текст і виконайте завдання 4–6.

      (1) Минали дні а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало, дихало  спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну […] свіжість. (4) Повітря було наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної, синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.

      4.На місці пропуску в третьому реченні має бути слово: 

      А моложаву                     
      Б змарнілу                                
     В спекотну                               
     Г сонливу

      5. У знахідному відмінку в тексті вжито іменник:
      А дні                                   
      Б степи                                       
      В барви                                  
      Г хмари

6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:
А першому                      
 Б другому                                  
В четвертому                        
Г п’ятому

 7. Граматичних помилок немає в реченні:
А  За молоденьким гаєм ріс більш старезний ліс.             
Б  Шлях через поле видався їм найбільш коротшим. 
В  Для гостей чемпіонату приготували найкращі місця.       
Г Цього разу відпочинок здався більш гарнішим.
Д Наступного року очікують холоднуватішого літа.

  8. Прочитайте речення.
 Фігуристка, [...] хворобу, блискуче виконала складний стрибок.
Замість пропуску можуть стояти всі слова, ОКРІМ:
А незважаючи на           
Б не дивлячись на         
В     забувши про    
Г     подолавши        
Д попри

 9. Помилково вжито слово в рядку:
 А відчинити вікно               
Б доводити складну теорему          
В складати випускний іспит
 Г мішати проводити урок

10. Прочитайте речення з пропущеними словами.
Журі ... результати, але багато хто не ... з вердиктом, тож гала-концерт, зокрема виступи призерів, ...невдоволенням публіки.

 Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А оголосило, погодився, був затьмарений            
Б оголосили, погодився, був затьмарений 
В оголосило, погодилися, був затьмарений          
Г оголосило, погодився, були затьмарені  
 Д оголосили, погодилися, були затьмарені

 11. НЕПРАВИЛЬНИМ є запропонований у дужках варіант рядка:
 А відповідно до Конституції (за Конституцією)   
Б багатий кам'яним вугіллям (багатий на кам'яне вугілля)
В на вимогу прокуратури (по вимозі прокуратури)  
Г берегти на всякий випадок (берегти про всяк випадок) 
Д розумітися в оподаткуванні (розумітися на оподаткуванні)

12. Граматичну помилку допущено в реченні:       А Край дороги, якою їхали вершники, густо цвіли ромашки. 
Б Це був красивий молодий хлопець, який лише вчора покинув шкільну парту.   
В Степ розлігся перед мандрівником, який переливався барвами весняного цвіту.
 Г Мліла під блакитним небом земля, напоєна життєдайним теплом весняного сонця.

Шановні учні! Фото виконаних завдань  прошу надсилати мені на електронну адресу pacerinanata@gmail.com,  Вайбер або Телеграм

Немає коментарів:

Дописати коментар